Video

De kracht van bewegend beeld is dat het in enkele minuten meer overbrengt dan pagina’s tekst. Video is daarmee een geweldig medium voor bedrijven. Je kunt er je identiteit goed mee laten zien, overzichtelijk instructies geven, de bediening of werking van iets snel uitleggen, etc.. Daarnaast draagt het, mits goed gedaan natuurlijk, bij aan een positiever imago van de organisatie.

Vaak worden video’s online gebruikt en zijn er daarom een aantal specifieke zaken van belang die meegenomen moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan de dimensies of de duur van de film. Om de aandacht vast te houden, mag een dergelijk filmpje meestal niet langer dan drie minuten duren. Daarbij moeten de beelden snel afgewisseld worden. Soms gaat het alleen om sfeerbeelden, de binnenkant van een kantoorpand met werkende mensen bijvoorbeeld, maar er kunnen ook testimonials worden opgenomen of instructievideo’s worden gemaakt.

Het is belangrijk om tijdens het maken van een filmpje te beginnen met de vraag wat de kijker moet doen na het bekijken van de film. En dus dient zich de vraag op wat voor soort film er eigenlijk gemaakt moet worden en voor wie. Is de film bijvoorbeeld voorlichtend, informerend of juist meer voor promotiedoeleinden? Is het een onderdeel van een serie? Ook is het belangrijk zich te bezinnen op de vraag waar de film gebruikt moet gaan worden. Zelden kan men dezelfde film zowel op een beurs, op een website en op bijvoorbeeld een tv scherm even goed gebruiken.

Bewegend beeld en geluid

Panthera Visual Media beschikt over een enorme database met geluidseffecten, licentie vrije muziekstukken en zelfs synthesizers en samplers om zelf geluid en muziek te kunnen maken. Hierdoor kunnen we ook op audio gebied alles maken wat we bedenken.

Omdat in veel documentaires op televisie een voice-over wordt gebruikt, zou men dit, naast geluidseffecten en muziek, als een must kunnen beschouwen. Dit is echter zeker niet altijd het geval.

Op het internet kan men zich een tal van situaties bedenken waarbij het geluid uitgeschakeld is en de geluidseffecten of de voice-over dus lang niet in alle gevallen te horen zal zijn. Goede beelden, eventueel voorzien van teksten, zullen dan beter werken. Het is belangrijk zich dit goed te realiseren voordat een film wordt gemaakt en men kosten gaat maken voor een uitgebreide audio ondersteuning.

Teasers & trailers

Als teasers maken we korte stukjes film om mensen geïnteresseerd te laten raken in uw organisatie, producten, diensten of presentatie. Het kan een aankondiging zijn van een nieuw product wat binnenkort gaat verschijnen.

Een trailer wordt gebruikt als sfeermaker. Ideaal bijvoorbeeld voordat uw presentatie van start gaat of voor op de home page van uw website. Juist omdat u maar een kans hebt om de eerste indruk te maken, kan een professionele teaser of trailer van groot belang voor u zijn!

Bekijk de voorbeelden in ons portfolio.

Interesse in onze diensten?

Vul onderstaand formulier in om geheel vrijblijvend meer over onze diensten te weten te komen!
Geef jouw naam aan ons door.
Laat ons jouw emailadres weten zodat we naar je kunnen reageren.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Type hier het bericht dat je naar ons wilt sturen.
Ongeldige invoer